Затверджено зміни до Положення про організацію освітнього процесу

У Каразінському університеті відбулося засідання Вченої ради університету за участю ректора, проректорів, деканів факультетів, директорів Науково-дослідних інститутів та структурних підрозділів університету, представників органів студентського самоврядування.

З процедурою запровадження електронного документообігу в університеті присутніх познайомив декан факультету математики і інформатики, професор Григорій Жолткевич, який акцентував на доцільності поступового переходу до системи електронного документообігу та необхідності залучення фахівців до її розробки. «Лише за студентським контингентом наразі існує 60 видів наказів. Наша мета — не консервація діючої системи діловодства, а її оптимізація та спрощення. У зв’язку з чим поетапне запровадження виступає найбільш доцільним», — підкреслив доповідач.

Григорій Жолткевич відзначив також, що перехід до електронних документів має на меті мінімізацію частки паперових документів, підвищення прозорості прийняття управлінських рішень, покращення оперативності інформування про такі рішення працівників, ліквідація практики зайвих узгоджень робочих документів.

«По-перше, ми маємо цілком відмовитися від паперових документів та, за можливості, створювати все в електронному вигляді, використовуючи матриці, шаблони. По-друге — об’єднати системою електронного документообігу всіх співробітників університету від асистента до проректора та ректора, залучити студентів. В результаті ми маємо отримати систему комунікації», — наголосив під час обговорення виступу ректор університету, академік Віль Бакіров.

Перший проректор, професор Юрій Холін представив зміни до «Положення про організацію освітнього процесу в Харківському національному університеті імені В. Н. Каразіна» та відзначив, що підготовка нової редакції документу включала тривалу роботу, проведення громадського обговорення. Зміни стосуються організації та науково-методичного забезпечення освітнього процесу — суттєве спрощення документації, а також процедури підсумкового та семестрового контролю.

Окрім того, документ передбачає запровадження міжфакультетських вибіркових дисциплін з циклу гуманітарної та фундаментальної підготовки — студенти 2–3 курсів зможуть самостійно обирати частину курсів для вивчення на будь-якому факультеті університету. «Для вивчення міжфакультетських курсів будуть формуватися групи, до яких має записатися не менше 15 студентів. Важливими є анотації курсів, що дозволять студентам орієнтуватися та розуміти, що на них чекає під час навчання. Можливо, кафедрами буде розроблено низку пов’язаних між собою дисциплін, тобто для проходження обраного курсу необхідно буде вивчити додаткові курси», — акцентував Юрій Холін.

Під час засідання Вченої ради університету було ухвалено рішення про призначення на посади працівників кафедр та присвоєння вченого звання науковцям університету. Також Вчена рада підтримала пропозицію щодо висунення науковців Каразінського університету на здобуття іменних стипендій Харківської обласної державної адміністрації в галузі науки.

За результатами обговорення Вченою радою університету затверджено низку нормативних документів, що стосуються організації навчального процесу.

З ухваленими на засіданні документами можна буде ознайомитися найближчим часом на сайті Вченої ради університету.